Szkolenie Design Thinking

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wykorzystywania narzędzi procesu Design Thinking do opracowania założeń usług i produktów.

Jakie umiejętności nabędzie uczestnik?

Uczestnik po ukończonym szkoleniu będzie umiał:

  • pobudzać kreatywność współpracowników
  • zaplanować i przygotować proces projektowy
  • określić kolejne kroki procesu Design Thinking
  • dobrać narzędzia projektowe odpowiednie do przygotowywanych rozwiązań
  • wykorzystywać narzędzia w kolejnych krokach projektowych
  • przygotować koncepcję (założenia funkcjonowania) usługi lub produktu

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu dla uczestnika i dla organizacji

W wyniku szkolenia uczestnicy poznają metodę Design Thinking (myślenia projektowego), która łączy w sobie kreatywność i innowacyjność, skupiając się na potrzebach przyszłych użytkowników lub klientów. Powstaje w ten sposób praktyczne rozwiązanie, które jest atrakcyjne, bo skoncentrowane na człowieku. Zwiększa się zatem szansa zainteresowania przyszłych klientów powstałymi w ten sposób usługami lub produktami. Sam proces Design Thinking porządkuje w kolejnych krokach narzędzia, które można wykorzystać do stworzenia genialnych rozwiązań.

Firma, której pracownicy zdobędą wiedzę na temat Design Thinking może stworzyć wewnętrzne, innowacyjne środowisko do tworzenia nowych usług i produktów, które będą wprowadzane na rynek. Metoda ta może też to być wykorzystania do stworzenia rozwiązań zaprojektowanych przez instytucje publiczne lub organizacji non-profit dla ich klientów. Oferta dopasowana do potrzeb odbiorców, to większe nią zainteresowanie, a co za tym idzie – większe zyski.

Grupa szkoleniowa (docelowa)

Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą tworzyć nowe usługi i produkty lub planują rozpocząć działalność gospodarczą oraz do pracowników działów marketingu oraz R&D, kadry zarządzającej, właścicieli i pracowników MŚP.

Przykładowy program szkolenia (16 h szkoleniowych – 2 dni)

Podczas szkolenia uczestnicy pracują zespołowo nad konkretnymi wyzwaniami i w ciągu 2 dni przygotowują propozycję rozwiązania.

Moduł 1 – Pobudzanie kreatywności

  • czym jest kreatywność i jak ją rozpoznać
  • jak tworzyć kreatywne zespoły
  • warunki wspierające kreatywność

Moduł 2 – Proces Design Thinking

  • kolejne kroki procesu
  • narzędzia możliwe do zastosowania
  • działania przygotowuję proces
  • wyzwanie i brief – zespoły poznają zadanie

Moduł 3 – Odkrywanie – przygotowanie do badań

  • narzędzia badawcze
  • mapa interesariuszy – przygotowanie narzędzia
  • indywidualne wywiady pogłębione – przygotowanie narzędzia
  • przeprowadzenie badań

Moduł 4 – Definiowanie

  • zebranie spostrzeżeń z badań
  • Persona – przygotowanie narzędzia
  • customer journey map – przygotowanie narzędzia

Moduł 5 – Kreowanie pomysłów

  • burza mózgów- zasady prowadzenia
  • generowanie propozycji pomysłów
  • ocena i wybór obiecujących pomysłów
  • opis pomysłu – przygotowanie narzędzia

Moduł 6 – Prototypowanie i testowanie

  • możliwości prototypowania usług i produktów
  • storyboard – przygotowanie narzędzia
  • papierowe modele
  • testowanie z użytkownikami

Moduł 7 – Wdrażanie

  • dokumentowanie pomysłów – przegląd narzędzi
  • service blueprint – przygotowanie narzędzia

Program może być dostosowany do konkretnych potrzeb grupy docelowej. Czas trwania może być dłuży – wtedy kolejne kroki i narzędzia są głębiej analizowane.

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje oraz elektroniczne wersje narzędzi (formularzy) możliwe do wykorzystania po warsztatach.

Termin i miejsce: do uzgodnienia

Możliwa wielkość grupy: 5-16 osób

Skontaktuj się ze mną i ustal warunki szkolenia

Łukasz Szczęsny – lukasz@mytoolkit.pl

tel. +48 607 322 984