Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do zaprojektowania systemu angażowania opartego na elementach zaczerpniętych z gier.

(Szkolenie może być zawężone do konkretnego obszaru, np. grywalizacja w edukacji, grywalizacja w marketingu, grywalizacja w zarządzaniu czy grywalizacja w HR)

Jakie umiejętności nabędzie uczestnik?

Uczestnik po ukończonym szkoleniu będzie umiał:

  • podać definicję grywalizacji
  • odróżnić grywalizację od innych systemów budujących zaangażowanie
  • wymienić motywatory stosowane w grach
  • dobrać rodzaje nagród do poszczególnych motywatorów
  • scharakteryzować rodzaje graczy
  • określić wyzwania i cele w odniesieniu do projektowanego systemu
  • zaplanować docelowe zachowania uczestników
  • opisać graczy – przyszłych uczestników
  • zaprojektować pętle zaangażowania uczestników
  • zbudować fabułę dla systemu
  • opracować podstawowy systemu angażowania opartego na grywalizacji

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu dla uczestnika i dla organizacji

W wyniku szkolenia uczestnicy będą znali metody budowania systemów angażowania opartych na elementach znanych z gier. Dzięki temu, w zależności od obszaru, w którym na co dzień funkcjonują będą mogli np.:

  • zwiększać wydajność pracy pracowników
  • angażować klientów do większego korzystania z oferty,
  • motywować uczniów do nauki
  • wpływać na codzienne nawyki ludzi (np. w zakresie dbania o zdrowie lub środowisko)

Firma, której pracownicy zdobędą wiedzę na temat grywalizacji, może zwiększyć zaangażowanie grup docelowych (wewnętrznych i zewnętrznych), do których kieruje swoje działania. Funkcjonujący system grywalizacyjny to bardziej zaangażowani klienci, pracownicy, uczniowie czy wolontariusze.

Grupa szkoleniowa (docelowa)

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które w swojej codziennej pracy mają za zadanie angażować ludzi do wykonywania określonych zadań – przede wszystkim w działach marketingu i HR.

Przykładowy program szkolenia (16 h szkoleniowych – 2 dni)

Moduł 1 – Definicja grywalizacji

  • definicja i jej składowe
  • czym nie jest grywalizacja
  • gry i ich wpływ na zaangażowanie
  • mechanika i dynamika gier
  • zasada 3F

Moduł 2 – Motywowanie ludzi w systemach grywalizacyjnych

  • zasada Flow
  • system nagradzania SAPS
  • częstotliwość nagradzania
  • nagradzanie pozytywne
  • znaczenie, mistrzostwo i autonomia
  • typy graczy

Moduł 3 – Projektowanie kanwy systemu grywalizacyjnego

  • określanie celów biznesowych
  • opisywanie graczy
  • planowanie docelowych zachowań
  • opracowanie estetyki gry
  • planowanie komponentów, mechaniki i dynamiki
  • platformy i nośniki gry
  • koszty i przychody systemu grywalizacyjnego

Program może być dostosowany do konkretnych potrzeb grupy docelowej.

Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje oraz elektroniczne wersje narzędzi (formularzy) możliwe do wykorzystania po warsztatach.
Termin i miejsce: do uzgodnienia z zamawiającym
Możliwa wielkość grupy: 5-16 osób
Skontaktuj się ze mną i ustal warunki szkolenia

Łukasz Szczęsny – lukasz@mytoolkit.pl

tel. +48 607 322 984